Regulamin sklepu internetowego SKARIRA Fashion

Niniejszy Regulamin, jest Regulaminem o którym mowa w art. 8 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 ze zm.), a także reguluje warunki zawierania Umów sprzedaży w Sklepie, zgodnie z treścią innych ustaw, odpowiednio regulujących ten obowiązek.

Sklep prowadzony jest przez Piotra Brożek, przedsiębiorcę prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą MDJW Group Piotr Brożek.

Wyłączne prawo do prowadzenia Sklepu ma wskazany powyżej podmiot, który jest Właścicielem, Sprzedawcą oraz Administratorem Sklepu. W przypadku jakichkolwiek pytań prosimy o kontaktowanie się na poniższe dane teleadresowe:

Sklep działa w oparciu o obowiązujące przepisy prawa oraz z poszanowaniem dobrych obyczajów w obrocie gospodarczym, w szczególności mając na względzie standardy e-commerce w przedmiocie jakości towarów oraz obsługi przeprowadzanych transakcji.

Definicje

Regulamin – niniejszy Regulamin wraz z załącznikami, informujący o obowiązkach oraz uprawnieniach Stron Umowy.
Strona – stroną Umowy jest Klient lub Sprzedawca – w przypadku pojęcia Strony – rozumie się Klienta oraz Sprzedawcę łącznie.
Umowa zawarta na odległość – umowę zawartą z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności Stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
Sklep – strona internetowa dostępna pod adresem: https://skarira.pl.
Sprzedawca – Piotr Brożek, przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod firmą MDJW Group Piotr Brożek, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki i prowadzenia Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 6443172565, nr REGON 240174731, ul. Powstańców 2, 41-208 Sosnowiec.
Klient – osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, nabywająca produkty lub usługi za pośrednictwem Sklepu.
Konsument – osoba fizyczna nabywająca produkty lub usługi za pośrednictwem Sklepu w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Użytkownik – każdy podmiot korzystający ze Sklepu.
Konto – nieodpłatna funkcja Sklepu (usługa), dzięki której Kupujący może założyć w Sklepie swoje indywidualne konto.
Forma płatności – forma zapłaty za zamówiony produkt lub usługę, wybrana przez Klienta podczas składanego zamówienia oferowana przez Sklep lub w wyniku indywidualnych ustaleń prowadzonych ze Sklepem w innej formie niż prezentowane na stronie internetowej formy płatności.

§ 1 Postanowienia ogólne

Przedmiotem działalności Sklepu jest sprzedaż artykułów pończoszniczych oraz bielizny. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie znajdą właściwe przepisy prawa obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks Cywilny (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.), ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta ( Dz. U. 2014 poz. 827) oraz ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn.: Dz. U. z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.).

§ 2 Procedura składania zamówień i moment zawarcia umowy

  1. Klient może składać zamówienia w Sklepie 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu poprzez stronę internetową https://skarira.pl.
  2. Sklep prowadzi sprzedaż na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej jak i poza granicami kraju.
  3. Informacje o produktach i usługach prezentowane na stronach internetowych Sklepu stanowią informację handlową w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
  4. Złożenie zamówienia stanowi ofertę w rozumieniu kodeksu cywilnego, złożoną Sprzedawcy przez Klienta.
  5. W celu złożenia zamówienia Klient powinien skorzystać ze Sklepu dostępnego pod adresem https://skarira.pl.
  6. Po złożeniu prawidłowego zamówienia, zamówienie uważa się za złożone.
  7. Zamówienia złożone w wyżej wymieniony sposób są potwierdzane mailowo. Za chwilę zawarcia umowy uznaje się wysłanie do Klienta informacji zwrotnej z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia.
  8. Termin realizacji zamówienia wynosi 2 dni robocze.
  9. W przypadku, gdy Kupujący wybrał płatność z góry za zamówienie, Sprzedawca przystąpi do realizacji zamówienia po jego opłaceniu.
  10. Towar dostarczany jest wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  11. Towary zakupione w Sklepie dostarczane są w zależności od tego jaką metodę dostawy wybrał Kupujący:
    • Za pośrednictwem firmy kurierskiej
    • Do paczkomatów InPost
    • Do paczkomatów lub punktów ORLEN Paczka
  12. Kupujący może odebrać towar osobiście w siedzibie firmy w godzinach jej otwarcia.
  13. W przypadku wybrania odbioru osobistego przez Kupującego, towar będzie gotowy do odbioru we wskazanym terminie realizacji zamówienia, a w przypadku gdy Sprzedawca wskazał termin wysłania towaru – w tym terminie.

§ 3 Płatności

  1. Wszystkie ceny prezentowane w Sklepie są cenami brutto, wyrażonymi w złotych polskich, zawierającymi podatek od towarów i usług (VAT), określony odrębnymi przepisami.
  2. Serwis przewiduje następujące rodzaje płatności:
    • Płatności online/BLIK (obsługa przez Przelewy24)
    • Przelew bankowy
    • Płatność przy odbiorze
  3. Klient dokonuje zamówienia według cen obowiązujących w chwili złożenia zamówienia.
  4. Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany cen. Postanowienie to nie dotyczy zamówień już realizowanych.

§ 4 Procedura reklamacyjna

  1. Wszelkie reklamacje związane ze sprzedawanymi za pośrednictwem Sklepu towarów oraz pytania dotyczące użytkowania Sklepu należy składać na adres pocztowy lub na adres e-mai kontakt@skarira.pl.
  2. Prawidłowo złożona reklamacja powinna, co najmniej zawierać oznaczenie Klienta (imię, nazwisko, adres zamieszkania, adres poczty elektronicznej, telefon kontaktowy), opis reklamowanego towaru. W sytuacji, gdy podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, Sprzedawca zwraca się, przed rozpatrzeniem reklamacji, do składającego reklamację o jej uzupełnienie. Czas udzielania dodatkowych wyjaśnień przez Sklep przedłuża okres rozpatrywania reklamacji.
  3. W przypadku umów zawieranych z Konsumentami, Sklep ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta na zasadach określonych w art. 556 i kolejnych Kodeksu cywilnego za wady fizyczne lub prawne (rękojmia).
  4. Sklep w ciągu 14 (czternastu) dni ustosunkuje się do zgłoszenia Konsumenta. W przeciwnym razie uważa się, że Sprzedawca uznał oświadczenie lub żądanie Konsumenta za uzasadnione.
  5. Jeżeli Klient będący Konsumentem zażądał wymiany towaru albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a Sklep nie ustosunkował się do tego żądania w terminie czternastu dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
  6. W przypadku umów zawieranych z Klientami nie będącymi jednocześnie konsumentami, na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego, odpowiedzialność Sklepu z tytułu rękojmi jest wyłączona.

§ 5 Odstąpienie od umowy

  1. Konsument, na podstawie art. 27 ustawy o prawach konsumenta, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, 34 oraz 35 Ustawy o prawach konsumenta, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni od dnia doręczenia mu przedmiotu umowy. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
    • w którym Kupujący uprzywilejowany wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego uprzywilejowanego weszła w posiadanie tego towaru;
    • w którym Kupujący uprzywilejowany wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego uprzywilejowanego, weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno.
  3. Oświadczenie można wysłać drogą elektroniczną lub na adres do doręczeń.
  4. Oświadczenie może zostać złożone na formularzu odstąpienia od umowy umieszczonego na końcu Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.

§ 6 Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy

Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa w § 5 Regulaminu, nie przysługuje w odniesieniu do umowy w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu

§ 7 Wymagania techniczne

Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu, złożenia w nim zamówienia oraz założenia Konta potrzebne są:

  • aktywne konto e-mail
  • urządzenie z dostępem do Internetu
  • przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript i pliki cookies

§ 8 Postanowienia końcowe

  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w treściach znajdujących się w Sklepie oraz do ewentualnych zmian cen produktów oferowanych za pośrednictwem Sklepu.
  2. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za:
    • jakiekolwiek szkody spowodowane naruszeniem przez Użytkowników – w związku z korzystaniem ze Sklepu – praw osób trzecich;
    • szkody powstałe w następstwie zakłóceń w działaniu Sklepu lub jego niedostępności, spowodowanych przyczynami niezależnymi od Sprzedawcy lub które nastąpiły wskutek zdarzeń, którym Sprzedawca nie był w stanie zapobiec;
    • jakiekolwiek inne szkody spowodowane nieprzestrzeganiem przez Użytkownika postanowień niniejszego Regulaminu.
  3. W przypadku zaistnienia ważnych przyczyn, o których mowa w ust. 4, Sprzedawca ma prawo do zmiany Regulaminu.
  4. Ważnymi przyczynami, o których mowa w ust. 3 są:
    • konieczność dostosowania Sklepu do przepisów prawa mających zastosowanie do działalności Sklepu
    • poprawa bezpieczeństwa świadczonej usługi
  5. Zamówienia złożone w trakcie obowiązywania poprzedniej wersji Regulaminu będą realizowane zgodnie z jego postanowieniami.
  6. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Konsumentem, rozstrzygane będą przez sąd powszechny właściwy dla siedziby Sprzedawcy zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego.
  7. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który nie jest konsumentem, rozstrzygane będą przez sąd powszechny właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
  8. Użytkownicy mogą kontaktować się ze Sprzedawcą w następujący sposób:
  9. Klient może uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem linku zamieszczonego na stronie głównej Sklepu.
  10. Wszelkie materiały znajdujące się w Sklepie stanowią przedmiot prawa autorskiego i podlegają ochronie prawnej. Wykorzystywanie i rozpowszechnianie ich bez zgody właściciela Sklepu jest zabronione.
  11. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia data uruchomienia Sklepu.
  12. Konsument w sytuacji sporu ze Sprzedawcą ma możliwość polubownego załatwienia sprawy poprzez:
    • zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego
    • mediację
    • zwrócenie się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej
    • uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu od Federacji Konsumentów korzystając z bezpłatnej infolinii konsumenckiej 800 007 707.